MAP IV 

Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Frenštát pod Radhoštěm 

Strategický rámec MAP rozvoje vzdělávání do roku 2028  

Aktuálně realizujeme projekt MAP IV  

MAP IV je produktem spolupráce partnerů v území, stanovuje priority a jednotlivé kroky nutné k dosažení cílů vzdělávací politiky v území na základě místní potřebnosti a naléhavosti, lokálních přínosů a podloženosti reálnými daty a analýzami z území.

MAP IV je prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního inkluzivního vzdělávání dětí a žáků. Zahrnuje oblasti včasné péče, předškolního a základního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání.

MAP IV = Místní akční plán rozvoje vzdělávání

číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/23_017/0008335

termín realizace:  15.04.2024 - 31.12.2025

MAP IV  je produktem spolupráce partnerů v území, stanovuje priority a jednotlivé kroky nutné k dosažení cílů vzdělávací politiky v území na základě místní potřebnosti a naléhavosti, lokálních přínosů a podloženosti reálnými daty a analýzami z území.

MAP IV je prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního inkluzivního vzdělávání dětí a žáků. Zahrnuje oblasti včasné péče, předškolního a základního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání.

Projekt je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Jan Ámos Komenský, státního rozpočtu ČR a rozpočtu Města Frenštát pod Radhoštěm. 


Organizační struktura MAP IV

Řídicí výbor je nejvyšším orgánem místního akčního plánování. Reprezentuje partnerství organizací působících v oblasti vzdělávání, výchovy a v souvisejících oblastech. Pravomoci, odpovědnost a povinnosti ŘV a jeho členů definují statut a jednací řád ŘV.

Pracovní skupiny jsou odbornými platformami pro diskuzi, výměnu zkušeností a plánování aktivit v oblasti vzdělávání, výchovy a v souvisejících oblastech, jak ve vazbě na místní akční plánování, tak obecně. PS jsou poradními orgány ŘV, které jsou zřízeny pro řešení jednotlivých tematických okruhů projektu. Počet a zaměření PS stanovuje na návrh RT ŘV. PS mají právo navrhovat další členy PS. V PS jsou zastoupeni významní aktéři působící ve formálním a neformálním vzdělávání. Činnost PS koordinují jejich vedoucí. Vedoucí PS má odpovědnost za činnost PS v rámci jejího tematického zaměření a je kontaktní osobou za PS pro ŘV a pro RT.

V rámci projektu jsou povinně ustanoveny tyto PS:

• PS pro financování

• PS pro rozvoj čtenářské gramotnosti a rozvoj potenciálu každého žáka

• PS pro rozvoj matematické gramotnosti a rozvoj potenciálu každého žáka

• PS pro rovné příležitosti

Podle potřeb v území je ale možné ustanovit další PS, např. PS pro předškolní vzdělávání, PS pro  polytechnické vzdělávání, PS pro cizí jazyky atd. Z úvodního jednání aktérů MAP II na Frenštátsku vyplynula ještě potřeba dalších tří pracovních skupin:

• PS pro cizí jazyky

• PS pro polytechniku

• PS pro zdravý životní styl a volný čas

V přiloženém dokumentu najdete bližší informace o náplní jednotlivých pracovních skupin + seznam jejich členů.

Platformy, přesněji jejich vznik, reaguje na potřebu komunikace mezi jednotlivými školami. Již v rámci projektu MAP I vznikla platforma ředitelů ZŠ a platforma vedoucích učitelek MŠ, které pokračují i v rámci projektu MAP II. Platformy se schází přibližně 2x ročně a účastníci na nich diskutují aktuální témata a sdílí dobrou praxi. Nově vznikla platforma školních vzdělávacích pracovišť a platforma vychovatelek školních družin.